Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I2C40
Z7_PPGAHG800PTQ60QP77PFS12SO4
Z7_PPGAHG800PTQ60QP77PFS12SO6

Център за административно обслужване

Дата на публикуване: 18.08.2020
Последна актуализация: 20.09.2021


Административното  обслужване се осъществява при гарантиране  и зачитане
принципите, заложени в Закона за администрацията и Административно процесуалния
кодекс, както и на:

1. равен достъп до административните услуги и до информацията за административното
обслужване;
2. различни форми за достъп до административните услуги и информацията за тях;
3. любезно и отзивчиво отношение;
4.изпълнение на задълженията по предварително разработени и обявени правила;
5. надеждна обратна връзка с потребителите на административни услуги;
6. качество на предоставяните услуги;
7. координираност и взаимодействие с всички страни, заинтересувани от подобряване на
административното  обслужване  в  администрациите,  което  осигурява  еднаквост  на
резултатите при едни и същи обстоятелства;
8. възможност за различни начини на плащане на дължимите такси или цени на услуги по
банков и/или електронен път, с платежна карта и/или брой.

При осъществяване на административното обслужване Областна  администрация
Добрич работи в условията на публичност и прозрачност, при съблюдаване изискванията
на Закона за защита на личните данни, Закона за защита на класифицираната информация
и Закона за достъп до обществена информация.
Административното  обслужване  в  Областна  администрация  - Добрич се
осъществява чрез Центъра за административно обслужване, което е част от Дирекция
„Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността“, при
спазване на принципа за обслужване на „едно гише”
 
Потребителите на административни услуги контактуват с администрацията чрез
звеното за административно обслужване.


Центъра за административно обслужване:
1. предоставя информация за административните услуги на достъпен и разбираем език;
2. отговаря на запитвания от общ характер и насочва въпросите по компетентност до
звената  в  съответната  администрация,  както  и  към  други  административни  органи,
компетентни по съответния въпрос;
3.разяснява изискванията, на които трябва да отговарят заявлението или искането за
осъществяване  на  административната  услуга,  жалбата,  протестът,  сигналът  или
предложението по предварително установен ред;
4. приема заявления и искания, жалби и протести, сигнали и предложения;
5.удостоверява с електронен подпис пълното и точно съответствие на изпратения снет
електронен  образ  с  оригиналния  документ  при  извършване  на  електронни
административни услуги;
6.съставя  протокол  за  внесени  устни  искания  за  издаване  на  индивидуален/общ
административен акт, предложения и сигнали и удостоверява с подписа си приемането им;
7.приема заявления и регистрира устни запитвания по Закона за достъп до обществена
информация;  
8.проверява  пълнотата  на  документацията  за  всяка  административна  услуга  по
предварително изготвен контролен списък;
9.дава информация към кого от експертите в администрацията е насочена за отговор
преписката;
10.осъществява връзката с останалите звена от администрацията по повод осъществяване
на административното обслужване; При необходимост и по преценка на служител от
звеното за административно обслужване, когато отговорът на въпрос от общ характер
изисква специализирани познания по даден вид материя, има правото да повика служител
от  администрацията  със  съответните  познания,  който  да  му  съдейства  при
административното обслужване.
11. предоставя исканите документи;
12. осъществява контакт с приемните за предложения и сигнали, когато са създадени
такива, както и със звената, работещи експертно по преписките, образувани въз основа на
сигнали или предложения;
13.  разяснява начина на плащане на заявената административна услуга, като насърчава
плащането с платежна карта чрез терминалното устройство ПОС.


Потребителите  на  административни  услуги,  подават  в  центъра за
административно обслужване заявление за ползване на административна услуга, което се
завежда в електронна деловодна система “Архимед“ със съответна дата и час.
В центъра за административно обслужване се предоставят образци на заявления
за съответните административни услуги.
Преди  приемане  на  заявлението  служителите  в  звеното  за  административно
обслужване извършват проверка за наличието на нужните документи за съответната
административна услуга съобразно обявения списък с необходими документи за всяка
административна услуга.
На потребителя се издава входящ номер на преписката, която се образува по неговото
заявление и информация относно срока за извършване на административната услуга.